Profilering og salgsstøtte

Markedsføring og grafisk profil

Når en kunde besøker deg for første gang har han eller hun skapt sine egne, spesielle forventninger til deg. Kunden har en formening om nettopp ditt verksted. Da må det tydelig synes at dette er et bilverksted som formidler troverdighet, trygghet og kompetanse.

Bilverksteder som inngår i Mekonomen skal være enkle å gjenkjenne. Mekonomen har derfor utviklet et grafisk konsept for å løfte frem våre bilverksteder. Fasadeskilter, fargesetting av vegger, gulv og øvrige interiør- og eksteriørløsninger er noe av det som inngår i den grafiske pakken. Du får også tilgang til Mekonomen-profilert forbruksmateriell som klær og kontorrekvisita.

Innredning og utstyr på ditt verksted

I vårt verkstedkonsept profilerer og skreddersyr du ditt verksted til å bli et effektivt anlegg. Alt fra innredningsmoduler og Shop-in-Shop – til forslag på utstyr og maskiner – står til din disposisjon. Det betyr at du kan utforme ditt verksted slik du vil, og tilpasse verkstedet til nettopp den virksomheten du driver.

Tenk for eksempel hvor funksjonelt og smart det er å ha riktig kundemottakelse. Det gir et seriøst førsteinntrykk, samtidig som du får en naturlig grense mellom kunden og ditt arbeidsområde i lokalet. En flate avsatt til kundemottakelse gir også muligheter for å eksponere produkter, noe som bidrar til mersalg og økte inntekter.

Norges største bilverkstedkjede

Mekonomen er Norges største bilverkstedkjede med nærmere 500 bilverksteder.

Ved å bli en av oss og åpne et Mekonomen Bilverksted får du ta del i vårt sterke varemerke. 95 % av det norske folk kjenner til oss! Du kan også velge å bli en MekoPartner. Da får du blant annet etableringshjelp og tilgang til vår bransjeledende reservedelskatalog.


Kontakt Mekonomen