Her kan du finne svar på de vanligste spørsmålene vi får inn til oss. Får du ikke svar på det du lurer på er du velkommen til å kontakte oss på 66 80 55 66 eller sende en e-post til direkt@mekonomen.no
Spørsmål
Gjelder nybilgarantien hvis jeg henvender meg til et Mekonomenverksted?
Ja. På verkstedet tilbyr vi service og reparasjoner for alle bilmerker, nye som gamle. Siden Mekonomen alltid bruker reservedeler med originalkvalitet og følger bilprodusentens serviceanbefalinger gjelder din nybilgaranti. Din servicebok stemples med Mekonomen Bilverksted, noe som gir trygghet for deg og varig verdi for din bil.
Får jeg et stempel i serviceboken hos Mekonomen?
Selvfølgelig, bare sørg for at den ligger tilgjengelig i bilen din når du leverer den inn. Flere av våre verksteder fyller i tillegg i din digitale servicebok. Sjekk hva som gjelder for akkurat ditt verksted.
Hva er en reservedel?
EU har definert en reservedel som et produkt (av samme kvalitet som det opprinnelige) som skal monteres i eller på et motorisert kjøretøy for å erstatte komponenter som er nødvendige for å kunne bruke kjøretøyet på samme måte (gjelder ikke drivstoff).
Hva er forskjellen på service og reparasjon?
Service innebærer at man vedlikeholder og sikrer bilens funksjon. Reparasjon derimot, innebærer rett og slett at det gjennomføres tiltak på noe som ikke fungerer.
Hva gjelder ved garantireparasjoner?
Det er bilforhandleren som skal utføre garantireparasjoner som oppstår i løpet av bilens garantitid. Dette er merkeverkstedenes ansvar, men merk at dette er det eneste de har enerett på.